РОЗУМНІ  ВИСЛОВЛЮВАННЯ  МУДРИХ  ЛЮДЕЙ 

ПРО  ОСВІТУ  ТА  ЖИТТЯ

 

Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою.
М. Грушевський


Розум полягає не лише у знанні, але й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель

 

Школа повинна дати те, чого треба життю.
М. Грушевський

Добрий розум робить легким будь-який спосіб життя. Як черевик і ступня не обернені врізнобіч, так і нахил душі створює відповідне до себе життя.
Г. Сковорода

Між людиною освіченою й неосвіченою така сама різниця, як між живим і мертвим.
Аристотель

Народити та розвинути людину тілесно легше, ніж вихованням закладати в неї гарні думки.
Феогнід Мегарський

Любов виникає з любові; коли хочу щоб мене любили, я сам перший люблю.
Г. Сковорода

Бути людиною - велика праця, яка не завжди доводиться до кінця.
Дж. Хаббек

Людина залишає себе насамперед у людині. У цьому наше безсмертя. У цьому найвище щастя і сенс життя...
В. Сухомлинський

Щастя не в тому, щоб робити завжди, що хочеш, а в тому, щоб завжди хотіти того, що робиш.
Л. Толстой

Учитель, який передає дитині знання, - це ремісник, той, хто виховує характер, - гарний митець у своїй справі.
С. Русова

Тільки той стане справжнім учителем, хто ніколи не забуває, що сам був дитиною
В. Сухомлинський

Без прагнення до наукової роботи учитель неминуче потрапляє під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності.
А. Дістервег

Ні про що не турбуватися, ні за чим не турбуватися - значить не жити, а бути мертвим. адже турбота - рух душі, а життя - це рух.
Г. Сковорода

Діти-як яблука: одне скороспіле, інше пізнє.
О. Гіталов

Знання без виховання - меч в руках божевільного.
В. Сухомлинський

Не треба голослівних пояснень: речі, речі давайте!
Ж.-Ж. Руссо

 

Покоління, яких жде Україна тепер, повинні бути людьми діла реального, практичного – спеціалісти-адміністратори, фінансисти, економісти, знавці військового і морського діла, техніки...
М. Грушевський

Учень, який напханий знанням, але не вміє їх застосовувати, нагадує фаршировану рибу, яка не вміє плавати.
О. Мінц

Учитель - помічник природи, а не її владика.
Я.А. Коменський

Філософи - не просто мудреці. Вони сміливці, котрі бояться зазирнути туди, куди іншим - просто страшно.
М. Левінсон

Вільний час учителя — це корінь, який живить джерела педагогічної творчості»
В. Сухомлинський

Вихователь! Яка благородна душа потрібна тут... Воістину, щоб створити людину, потрібно самому бути батьком, або більше, ніж людиною.
Ж.-Ж. Руссо

Якщо хочеш, щоб у тебе було досить вільного часу, щодня читай... Не шкодуй часу на те, щоб глибоко осмислити сутність фактів, явищ, закономірностей, з якими маєш справу.
В. Сухомлинський

Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої і рішучої вимоги не можна починати виховання колективу.
А. Макаренко

...Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху.
В. Сухомлинський

Яких би вершин у науці, літературі, громадському житті ти не досяг, які б глибини знань ти не опанував, завжди знайди в собі сили і мужність сказати "Я - неук"!
І. Павлов

Бери вершину - і матимеш середину.
Г. Сковорода

 

Царство свободи здобувається також сильним примусом над собою.
М. Грушевський

Нам треба багато вчитися й багато знати, щоб тільки дізнатися, що ми нічого не знаємо.
Л. Толстой

Наші знання - це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
М. Ебнер-Ешенбах

Остерігайтеся хибного знання : воно небезпечніше за невігластво.
Б. Шоу

...Людей варто навчати найголовнішим чином того, щоб вони здобували знання не з книг, а спостерігали самі небо і землю, дуби і буки, тобто щоб вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення.
Я.А. Коменський

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні - єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.
В. Сухомлинський

Будь-яке навчання людини, є не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого власного розвитку.
І.Г. Песталоцці

Приймай дитину з благоговінням, виховуй її з любов'ю, випускай вільною.
Р. Штейнер

Завдання школи - навчити жити. Ми повинні виховати людину, здатну створити своє особисте життя.
П. Блонський

Дитина - явище в нашому житті, а не випадковість.
Ш. Амонашвілі

Зневага до виховання - загибель людей, сімей, держав і всього світу.
Я. Коменський

Мова - засіб не висловлювати думку, а створювати її.
О. Потебня

Слово, як і злак хлібний, виростає з тієї землі, на якій живеш, і в яку ляжеш.
І. Федорович

Хто думає про науку, той любить її, а хто не любить, той ніколи не припиняє вчитися, хоча б зовні він і здавався бездіяльний.
Г. Сковорода

Той, хто не знає рідної материнської мови або цурається її, сам засуджує себе на злиденність душі, стає безбатченком.
В. Сухомлинський

Здорова людина не та, яка не має проблем, а та, яка вміє дати їм раду.
Н. Пезешкіан

У твоїй мов і- твоє "я".
Авіценна

Навчити можна лише того, що любиш.
Й. Гете

Люди ніколи не виявляли більшої дотепності. ніж у винаході гри.
Г. Лейбніц

Людей слід учити передусім того. щоб вони здобували знання не з книг... щою вони досліджували і пізнавали самі предмети, а не пам'ятали тільки чужі спостереження і пояснення.
Я.А. Коменський

Мета навчання дитини - дати їй можливість жити самостійно, без учителя.
А. Губбард

Моє заповітне бажання - передати тобі ту життєву мудрість, яку називають умінням жити (з листа до доньки).
В. Сухомлинський

...Без прагнення до наукової роботи вчитель...неминуче потрапляє під владу трьох педагогічних демонів: механічності, рутинності, банальності, він дерев'яніє, кам'яніє, опускається, а навчання перетворюється на натаскування й дресирування.
А. Дістервег

Освіта - найвизначніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найкращої якості. Інакше вона абсолютно марна.
Р. Кіплінг

Людина - автор роману про саму себе, оригінального твору або плагіату.
Х. Ортега-і-Гассет

Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог, але будь-яка людина - великий тобі учитель.
Східна мудрість

У чому різниця між хорошим і великим учителем? Хороший учитель розвиває здібності учня до певної межі, великий - відразу бачить цю межу.
М. Каллас

Учитель потрібен дурневі, учневі потрібен Майстер.
Б.Д. Орлі

Учителі поділяються на викладачів, наставників і вчителів.
Р. Алєєв

Про достоїнства вчителя не можна судити за розмірами юрби, що прямує за ним.
Р. Бах

На питання, як учням досягти успіхів, Аристотель відповів: "Доганяти тих, хто попереду, і не чекати тих, хто позаду".

Багато знань не роблять людину розумною.
Геракліт

Щоб не перетворити дитину в склад знань, комору правил та формул, треба вчити її мислити.
В. Сухомлинський

Нехай той, хто не може досягти бажаного, бажає досяжного.
Л. да Вінчі

Уподібнюйся пальмі: чим міцніше її стискає скеля, тим швидше і прекрасніше здіймається вона догори. Визначай смак не по шкарлупі, а по ядру. Розум завжди любить до чогось братися, і коли він не матиме доброго, тоді звертатиметься до поганого.
Г. Сковорода

Урок - це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду та ерудиції.
В. Сухомлинський

Мова - це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. мова - це всі глибинні пласти духовного життя народу, його історична пам'ять. найцінніше
надбання віків, мова - це ще й музика, мелодика, фарби, буття, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.
О. Гончар

Мова зникає не тому, що її не вчать інші. а тому, що нею не говорять ті, хто її знає.
Х. Арце

Рушієм національного є дух, а екзсистенцією духу є мова.
В. Гумбольт

Нації вмирають не від інфаркту, спочатку в них відбирають мову.
Л. Костенко

Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх стосунках
з вихованцями. той вже досягнув половини успіху.
В. Сухомлинський

Майбутнє має кілька імен. для слабкої людини ім'я майбутнього-неможливість. Для слабкодухої - невідомість. для глибокодумної й доблесної - ідеал.
В. Гюго

Будь-яке навчання людини - це не що інше, як мистецтво сприяти прагненню природи до свого розвитку.
І.Г. Песталоцці

Приймай дитину з благоговінням, враховуй її з любов'ю, випускай вільною.
Р. Штейнер

Дім без жінки-тіло без душі.
Французьке прислів'я

Краса - це обіцянка щастя.
Ф. Ніцше
 
У жінок є надзвичайна здатність породжувати ілюзії, бути не такими, які вони насправді.
М. Бердяєв

Риси жіночності - це ті важелі, за допомогою яких жінка керує та управляє чоловіком.
І. Кант

Краса розуму викликає захоплення, краса душі змушує поважати.
Б. Фонтенель
 
Комплімент підвищує продуктивність жінки вдвічі.
Ф. Саган

Ми завжди йдемо на компроміс - замість "бажаного" погоджуємося на " можливе".
А. Рюноске

У давнину найбагатшими були держави з найщедрішою природою, а нині - ті, де живуть найдіяльніші люди
Г. Бокль

Усе, що Всевишній створив у світі, він створив і в людині.
Талмуд

Очі дружби майже ніколи не помиляються.
Вольтер

Якщо твої наміри на рік - сй жито, на десятиліття - саджай дерево, на віки - виховуй дітей.
Народна мудрість

Роби добро не тільки тоді. коли тебе бачать люди; значно більше треба для того, щоби бути справжньою людиною, коли тебе ніхто не бачить.
В. Сухомлинський.

Заговори - і я тебе побачу.
Сократ

Хочеш бути розумним, навчися розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати і припиняти розмову, коли нічого більше сказати.
І. Лафатер

Ні пеклом, ні раєм не повинен бути дім для дитини - але місцем, де можна жити (тільки не єдиним). Місцем, де жити хочеться, але не настільки, щоб прагнути ним обмежуватися. Звідки можна впевнено вийти й куди радо повертатись. Де все співвідноситься з життям, - де якщо й немає гармонії, є надія...
В. Леві

Ви залишаєтесь дитиною, поки у вас є мати.
С. Джейєт

Не може бути людини без чеснот, так само як не може бути людини без жодної вади.
Дж. Ч. Добсон

Добре бачить тільки серце, найголовнішого очима не побачиш.
А. де Сент- Екзюпері

Те, що йде від серця, до серця й доходить
Дж. Піетт

Право на щастя можна заслужити лише істинною безкорисливістю і справжньою любов'ю.
Г.К. Андерсен

Щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя.
В. Сухомлинський

Школа - не комора знань, а світоч розуму. Усі діти не можуть мати однакові здібності. І найважливіше завдання школи - виховання здібностей.
В. О. Сухомлинський

Головною потребою кожного школяра мають стати праця, самостійна думка, відкриття істини.
В. Сухомлинський

Урок - "клітинка" педагогічного процесу. В ньому, як сонце у краплі води, відтворюються всі його сторони.
М. Скаткін

До хорошого уроку учитель готується все життя.
В. Сухомлинський

Учитель - це той, хто думає про зміни й інновації як про своє життя.
М. Фуллан

Педагогічна ідея - це повітря, в якому розправляє крила педагогічна творчість.
В. Сухомлинський

Замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати. де можна використати ці ідеї, вміти ними поводитись, а не лише захплюватись.
М. Фуллан

Вчитель повинен знати, що відбувається в душі кожної дитини. з чим вона прийшла до школи, - щоб не допустити жодного болючого дотику до вразливого дитячого серця.
В. Сухомлинський

Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці педагогічного й учнівського колективів.
В. Сухомлинський

Любов - це кара, це сумна в'язниця, Бог від якої заховав ключі.
Горе перемагає швидше, якщо помітить, що йому піддаються.
У. Шекспір

Художники - очі людства. Вони відкривають у світі образи, на які всі дивилися, та ніхто не бачив до них.
М. Волошин

Для того щоб бути хорошим викладачем, треба любити те. що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш
В. Ключевський
 
Вчителювання не втрачене мистецтво, але повага до вчителювання - втрачена традиція
Ж. Барзен

Урок - це дзеркало загальної і педагогічної куль тури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду і ерудиції
В. Сухомлинський

Життя - то трояка ружа...То чорне тобі покажеться, то жовте, а там, дивися, загориться червоним. Ніколи не знаєш, яку барву завтра уздриш. Чекаєш одної, а воно тобі показує другу...
М. Матіос

Будь-яка справжня освіта досягається шляхом самоосвіти.
М. Рубакін

Кредо інтерактивного навчання:
"Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я чую, бачу, обговорюю - я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорююю й роблю - я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром"

Наочність варта не тільки сотні слів, а й утричі ефективніша за одні лише слова.
Слова - це кольорові камінці. Мало їх назбирати - треба ще навчитися з них узори викладати.
І. Вільде

Ніщо не коштує нам так дешево і не цінується так дорого, як ввічливість.
М. де Сервантес

Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності - це перша заповідь виховання.
В. Сухомлинський

Ніколи шлях до знань не пролягає по шовковистій траві, усіяній ліліями, завжди людині доводиться дертися по голих скелях.
Дж. Рескін

Книга хороша тоді, коли автор в ній говорить лише те, що потрібно і так, як це потрібно.
Пізнання душі багато в чому сприяє пізнанню будь-якої істини.
Арістотель

Найгіршим ступенем невігластва є фальшива наука.
Алі бен Марабу

Зла людина схожа на вугілля, якщо не обпікає, то вимазує тебе.
Анахарсіс

В малих піщинках явлено світи.
Верхарн

Роками накопичений досвід може посперечатися із знанням.
Р. Акофф

Людина не може нічого навчити іншу людину. Вона може тільки допомогти знайти їй правду в своєму серці.
Авґустин Блаженний

3 усіх шляхів, що ведуть до серця жінки, жалість - шлях наикоротший.
Дж.Ґ. Байрон

В одній годині кохання - ціле життя.
О. Бальзак
 
Не любити – справа серця; зраджувати - справа честі .
І. Вільде

Навколо палаючої свічки завжди літає мошка, але чи винна в цьому свічка?
Ч. Діккенс

Найпрекрасніше відчуття - це відчуття таємниці .
А. Ейнштейн

Без натхнення навчання перетворюється для дітей на тягар .
В. Сухомлинський

Прагнення до нового - перша потреба людської уяви.
Ф. Стендаль

Виховання є мистецтвом, використання якого зростатиме протягом багатьох поколінь.
І. Кант

Гумор і знання — найважливіша надія цивілізації.
К. Лоренц

Ставлення до жінки — найтонший вимірювач честі, совісті, порядності, шляхетності, висока школа виховання чуйності.
В. Сухомлинський

Здогад жінки набагато точніший за впевненість чоловіка.
Р. Кіплінґ

Суть виховання полягає саме в тому, що старше покоління передає свій досвід, свою пристрасть, свої переконання молодшому поколінню.
Л. Макаренко

Головне, що визначає ефективність слова вчителя, — його чесність. Учні дуже тонко відчувають щирість слів учителя, безпосередньо відгукуються на правдиве слово. Ще тонше діти відчувають неправдиве, лицемірне слово.
В. Сухомлинський

У справі виховання варто було б подбати про те, щоб разом із піклуванням про розвиток індивідуальних здібностей кожної людини виховувати в ній почуття відповідальності по ставленню до своїх близьких.
А. Ейнштейн

Найкращий спосіб зробити дітей хорошими — зробити їх щасливими.
О. Уайлд

Людина за своєю природою — істота суспільна.
Арістотель

Спілкування ошляхетнює й підносить; у суспільстві людина мимоволі, без будь-якого удавання тримається інакше, ніж наодинці.
Л. Фейєрбах

Люди разом можуть здійснити те, що не в змозі зробити самотужки; єднання умів і рук, концентрація їхніх сил може стати майже всемогутньою.
Д. Уебстер

Істинно величні ті, чиє серце б'ється для всіх.
Р. Роллан

У всіх відношеннях людина необхідна для людини.
Т. Шевченко

Людина створена. Щоб жити в суспільстві; розлучіть її з ним, ізолюйте її – і думки її сплутаються, характер стане жорстоким, сотні безглуздих пристрастей зародяться в її душі. Божевільні ідеї пустять паростки в її мозку. Як дике терня посеред пустиря.
Д. Дідро

Можна поступитися силі, але повністю підкорюються лише розумові.
Л.- О. Бланкі

Свобода, якщо вона пустила коріння, швидко проростає.
Дж. Вашингтон

Мірилом твоєї культурності є твоє ставлення, але не до начальника, а до підлеглого.
Правда завжди перемагає; інша річ, що часом перемога може прийти з фатальним запізненням.
І. Вільде

Бруд блистить, поки сонце світить.
У суперечці винен той, хто розумніший.
В. Гете

Знати багато мов — значить мати багато ключів до одного і того ж замка.
Вольтер

Характер людини творить її долю.
Двічі в одну і ту ж річку увійти неможливо.
Геракліт

Грандіозні речі роблять грандіозними засобами, тільки природа робить велике задарма.
О. Герцен

Бездіяльне життя — передчасна смерть.
П. Буаст

Великі таланти не знають дріб’язковості.
О. Бальзак

Кожен рано чи пізно потрапляє на свою поличку.
В. Белінський

За помилки державних діячів розплачується нація.
М. Бердяєв

Не той вчитель, хто одержав виховання й освіту вчителя. а той, у кого є внутрішня впевненість у тому, хто він є, ким повинен бути й не може бути іншим.
Л. Толстой

Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом.
А. Франс

Нема права на знання, але є право на незнання.
Е. Чаргаф

Учень, який вчиться без бажання,- це птах без крил.
М. Сааді

Найбільше дитина потребує вашої любові саме тоді, коли найменше на неї заслуговує.
Е. Бомбек

Ви кажете: діти мене втомлюють. Ви маєте рацію. Ви пояснюєте: потрібно опускатися до їхніх понять. Опускатися, нахилятися, згинатися, стискатися. помиляєтеся. Не від того, що потрібно підніматися до їх почуттів, підніматися. ставати навшпиньки, тягнутися, щоб не образити.
Януш Корчак

Дайте дитинству дозріти в дітях.
Д. Дідро

Щоб змінювати людей, їх треба любити. Вплив на них пропорційний любові до них.
Й.Г. Песталоцці

Знання без виховання - це меч у руках божевільного.
Д. Мендєлєєв

Щастя цілого людства не варто й однієї дитячої сльозинки
Ф. Достоєвський

Людина - вища цінність, єдиний творець усіх досягнень культури на Землі, розумний центр Всесвіту, той пункт, від якого все повинно починатися і до якого все повинно повертатися.
Д. Дідро

Ніякий меч не може зруйнувати істинної спадщини Культури. Людський розум може тимчасово ухилятися від першоджерел, та в суджену годину знову звернеться до них з оновленою міццю духу.
М. Реріх

Є в світі ще одна величезна сила, що рухається паралельно з силою смерті й спонуки і несе в собі впевненість, і ім'я її - Культура
А. Камю

Оберегти творчість - це означає врятувати людський геній.
Де Ла Прадель

Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики. Фантазії, творчості. Без цього вона - засушена квітка.
В. Сухомлинський

"Подчиненный перед лицом начальствующим должен иметь вид лихой и придурковатый, дабы разумением своим не смущать начальство"...
З указу царя Петра І від 09.12.1709 р.

Не кляніться письмово у вічній любові, кляніться усно!
Дон Амінадо

Є лише дві безконечні речі: Всесвіт і глупота. Втім, щодо Всесвіту я не впевнений.
А. Ейнштейн

Не бійтеся впускати в себе творчі ідеї, формальні доженуть нас самі.
Л. Авескулова

Досвід збільшує нашу мудрість, але не зменшує нашу глупоту
Г. Шоу

Проти глупоти безсилі навіть боги.
Й. Шіллер

Посередній учитель викладає.
Хороший учитель пояснює.
Видатний учитель показує.
Великий учитель надихає.
В. Уорд

Учитель - той, який не затискує, а визволяє, не пригнічує, а підносить, не мне, а формує, не диктує, а вчить, не вимагає, а запитує, переживає разом з дитиною багато натхненних хвилин...
Я. Корчак

Роман - це дзеркало без амальгами: я ховаюся за ним, щоб бачити все. а мене щоб не бачив ніхто. дзеркало, в яке я дивлюся, я врешті-решт простягаю іншим
Ф. Бергедер

Роман - це дзеркало, з яким письменник іде по життю, відбиваючи все. що бачить довкола
О. де Бальзак
 
Кого боги бажають покарати, того вони роблять педагогом.
Сенека

Мета навчання дитини полягає в тому, щоб зробити її здатною розвиватися надалі без допомоги вчителя
Е. Хаббарт

Щоб бути гарним викладачем, треба любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викдадаєш.
В. Ключевський

Досвіченим стає той педагог, який уміє аналізувати свою працю.
В. Сухомлинський
 
У процесі навчання хороший учитель не стільки передає цінності (знання), скільки заражає своїм захопленням цими цінностями.
А. Франс

Чорнила ученого й кров учня мають перед Небом однакову вартість
Коран

Поганий вчитель пропонує істину, гарний вчить її знаходити.
А. Дістервег

Треба багато вчитися, щоб мати трохи знань.
Ш. Монтеск'є

Вся гордість учителя в учнях, у збільшенні посіяного ним насіння.
Д. Менделєєв

Коли народ багато знає, ним важко керувати.
Лоа-цзи

Словник - це всесвіт, розташований у хронологічному порядку.
А.Франс

Людина освічена - та, що знає де знайти те, чого вона не знає.
Г. Зіммель

У 10 років кожна людина - геній, у 15 років - талант, а у 20 років - вона стає звичайною людиною.
Японське прислів'я

Найвища насолода - зробити те, що на думку інших, ви зробити не в змозі. Уникайте тих, хто намагається похитнути вашу віру в себе. Ця риса властива низьким людям. Велика людина навпаки викликає у вас відчуття, що ви можете стати великим
М. Твен

Хто чітко мислить, той чітко викладає
А. Шопенгауер

Добре говорити - означає просто думати вголос
Е. Ренан

Не навчайте своїх дітей так, як навчали вас. Вони народились в інші часи.
Народна мудрість

Слова - це листя на дереві мови, і якщо якесь листя падає, то інше займає його місце.
Дж. Френч

Мова - це місто, для побудови якого кожна людська істота принесла камінь
Р. Емерсон

Учитель - це той же вчений, але в своїй особливій лабораторії, де він, всебічно вивчаючи учнів, невпинно творить, щоденно веде пошуки найдосконаліших методів проектування доль і душ людських.
Б. Патон

Кожен українець - це троїстий музика. Одне - думає, друге каже, третє робить.
І. Драч

Лише той не падає, хто ніколи не піднімався вгору.
Хауделлі

Як виховувати дітей, знає кожен, за винятком тих, у кого вони є.
О. Рурк

Той, хто вміє запитувати, той уміє навчати.
К. Ушинський

Творчість, майстерність, досконалість - це, насамперед, наполеглива праця
В. Сухомлинський

Освіта - найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно не потрібна.
Р. Кіплінг

...Один із секретів педагогічної творчості в тому, щоб пробудити у викладача інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи.
В. Сухомлинський

Учитель - головний ключ навчального процесу. Він вирішує, успішною чи неуспішною буде робота над шкільною програмою.
С. Гункс

Справжнє навчання - це чверть підготовки і три четверті театру.
Г. Годвін

Алмаз запишався б, якби поет порівняв його з людським серцем.
Г. Гейне

Посад багато, проте таланти трапляються нечасто.
Вольтер

Доброта - це мова, яку можуть почути глухі і побачити сліпі
М. Твен

Не зри на зовнішність мою, роздивись внутрішність мою.
Данило Заточник

Бути великим - значить бути таким, якого не розуміють
О. Уайльд

 

Мусимо йти, бо спинити походу не можна.
М. Грушевський