Календарно-тематичне планування з історії та суспільствознавчих дисциплін для 5-11 класів на вересень 2020/2021 навчального року

 

 

Історія

 

та суспільствознавчі дисципліни

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне

 

планування

 

на вересень 2020 р.

 

__________________________________________________________

 

Укладач – Іван Букавин

 

 

 

 

 

5 клас. Історія України (Вступ до історії)  (35 год,1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ

1

 

Що таке минуле, сучасне і майбутнє. Багатоманітність історії. Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії.

 

Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ

2

 

Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. Робота зі шкалою часу.

 

3

 

Культурні епохи європейської історії (Первісне суспільство, Античність, Середні віки, Новий час). Історія України на шкалі часу.

 

4

 

Практичне заняття. Завдання на обчислення часу.

 

5

 

Урок узагальнення і систематизації із теми 1.

 

 

 

 

6 клас.  Інтегрований курс «Всесвітня історія. Історія України»

(70 год, 2 год на тиждень)

 

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення

 

2

 

Повторення

 

3

 

Повторення

 

ВСТУП

4

 

Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії стародавнього світу. Історичні джерела з історії стародавнього світу. Що в історії називають цивілізацією.

 

5

 

Практичне заняття. Лічба часу в історії стародавнього світу.

 

Розділ I. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

6

 

Теорії походження людини. Виникнення та розселення людей.

 

7

 

Заняття та спосіб життя первісних людей.

 

8

 

Суспільна організація первісних людей.

 

9

 

Культура та релігійні вірування первісних людей.

 

 

 

 

 

 

7 клас.    Історія України   (35 год, 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення

 

2

 

Повторення

 

Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ

3

 

Розселення слов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян.

 

4

 

Утворення Русі-України.

 

5

 

Руські князі середини IX-X ст.

 

 

 

 

 

 

7 клас.    Всесвітня історія   (35 год, 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

1

 

Повторення.

 

2

 

Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян.

 

3

 

Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація.

Практична робота. Початок укладання синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя».

 

Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ

4

 

«Варварські королівства». Франкська держава. Хлодвіг.

 

5

 

Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії.

 

 

 

 

 

 

8 клас.    Історія України   (52 год, 1,5 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – перша половина XVII ст.)

3

 

Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.

 

4

 

Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.

 

5

 

Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути. Практична робота. Втілення у нормах Литовських статутів ідей рівності вільних людей перед законом, особистої недоторканності, юридичного захисту прав вільної («шляхетної») особи, особистої відповідальності перед законом.

 

6

 

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

7

 

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький.

 

 

 

 

8 клас.    Всесвітня історія  (35 год, 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

1

 

Повторення.

 

2

 

Середні віки в історії Європи та України.

 

3

 

Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Ранній Новий час (Ранньомодерна доба): початок культурної та політичної переваги християнського Заходу. Особливості Ранньомодерної доби в історії України. Практична робота. Початок роботи над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу».

 

Розділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН

4

 

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. Цивілізації доколумбової Америки (оглядово).

 

5

 

Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ.

 

 

 

 

 

9 клас.    Історія України   (52 год, 1,5 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

3

 

Сутність Нового часу. Ранній Новий час в історії України.

 

4

 

«Довге» ХІХ століття: доба модернізації та національного відродження в Європі. Адміністративно-територіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської (Австро-Угорської) імперій. Періодизація історії України ХІХ ст. (за етапами національного руху). Населення: чисельність, соціальний і національний склад. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. «Смуга осілості» для євреїв. Практична робота. Землі  України на карті; зокрема, огляд адміністративно-територіального устрою: станом на середину XVIII ст. і на початок ХІХ ст.

 

Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.

5

 

Політика Російської імперії щодо українських етнічних територій. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі.

 

6

 

Соціально-економічне становище. Села і міста. Торгівля. Чумацький промисел.

 

7

 

Криза кріпосницької системи. Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси.

 

 

 

 

9 клас.    Всесвітня історія   (35 год, 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

Розділ 1. ЄВРОПА В ЧАС ФРАНЦУЗЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ ТА НАПОЛЕОНІВСЬКИХ ВІЙН

3

 

Криза «старого порядку». Французьке суспільство наприкінці ХVІІІ ст. Доба Просвітництва).

 

4

 

Французька революція кінця XVIII ст.

 

5

 

Практичне заняття. Історичний портрет діяча Французької революції.

 

 

 

9 клас.    Основи правознавства  (35 год, 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 07.06.2017 №804

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

Вступ до «основ правознавства»

1

 

Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії).

Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси.

 

Розділ 1. ОСНОВИ теорії держави і права

2

 

Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави.

 

3

 

Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави.

 

4

 

Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.

 

5

 

Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей.

 

 

 

 

10 клас. Історія України  (52 год; 1,5 год на тиждень)

 

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

3

 

Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Особливості курсу історії України 1914–45 рр.

 

Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

4

 

Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав. Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада.

 

5

 

Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці.

 

6

 

Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр. Повсякденне життя на фронті й у тилу.

Практична робота. Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел).

 

7

 

Узагальнення і систематизація з вступу та розділу 1

 

           

 

 

10 клас. Всесвітня історія (35 год; 1 год на тиждень)

 

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 23.10.2017 №1407

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення

 

2

 

Повторення

 

Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ

3

 

Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній.

 

4

 

Практичне заняття. Людина на фронті й у тилу.

 

5

 

Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російська революція 1917 р. Поразка Німеччини та її союзників.

 

 

 

 

10 клас. Інтегрований курс «Історія: Україна і світ»

 

(105 год; 3 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

3

 

Повторення.

 

4

 

Повторення.

 

Вступ. ПЕРЕДДЕНЬ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

5

 

Система «озброєного миру»: Троїстий союз і Антанта. Території зіткнення геополітичних інтересів: «Балканський вузол». Модернізація і формування сучасних націй. Повсякденне життя: між традиційним та індустріальним суспільством.

 

6

 

Україна в геополітичних планах Центральних держав і Антанти. «Українське питання» в австрійсько-російських відносинах. Український національний рух.

 

Розділ 1. ПЕРША СВІТОВА ВІЙНА

7

 

Початок Першої світової війни. Початок світової війни.

 

8

 

Політичні програми та орієнтації українців у зв’язку з початком війни. Головна Українська рада. Українці в арміях воюючих сторін. Легіон Українських січових стрільців. Український рух у Російській імперії: між заявами про лояльність і переслідуваннями. Союз визволення України. Галицькі «москвофіли».

 

9

 

Воєнні кампанії 1914–1916 рр. Театри бойових дій у 1914 р. Російська окупація Галичини та Буковини. Бойовий шлях легіону Українських січових стрільців.

 

10

 

Практичне заняття. Січові стрільці в мистецьких і літературних образах.

 

11

 

Західний фронт у 1915–1916 рр. Вступ у війну Італії. Брусиловський прорив. Воєнні операції на морях.

 

12

 

Повсякденне життя: на фронті й у тилу. Сприйняття війни. Людина на фронті: «будні» окопної війни. Влада й організація життя в тилу. Жінка на війні. Національне питання в ході війни. Опіка над пораненими, біженцями й полоненими.

 

13

 

Завершення війни. Вступ у війну США. «14 пунктів» Вудро Вілсона. Бойові дії на Західному фронті в 1917–1918 рр. Вихід із війни Росії. Комп’єнське перемир’я.

 

14

 

Наслідки війни: політичний, матеріальний, соціальний («втрачене покоління») і духовний виміри.

 

15

 

Узагальнення

 

16

 

Узагальнення і систематизація з вступу та розділу 1

 

 

 

 

10 клас. Інтегрований курс «Громадянська освіта» 

 

(70 год; 2 год на тиждень)

 

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 23.10.2017 №1407

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

Розділ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

 

Ідентичність. Що таке ідентичність? Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності.

 

2

 

Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

 

3

 

Соціалізація особистості. Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

 

4

 

Соціалізація в сім’ї. Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

 

5

 

Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.

 

6

 

Самореалізація людини. Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. Активна громадянська позиція.

 

7

 

Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 

8

 

Практичне заняття. Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?

 

9

 

Узагальнення і систематизація з розділу 1

 

         

 

 

11 клас. Історія України  (52 год; 1,5 год на тиждень)

 

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП

1

 

Повторення

 

2

 

Повторення

 

3

 

Уроки вітчизняної історії 1914-1945 рр. Україна на політичній карті Європи в 1914-1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність.

 

4

 

Друга світова війна в історичній пам’яті. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2020 рр.

 

Розділ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД

5

 

Україна в системі міжнародних відносин. Україна — співзасновниця ООН. Участь України в міжнародних організаціях. Встановлення кордонів УРСР із сусідніми державами внаслідок переділу західноукраїнських земель.

 

6

 

Масові депортації 1944-1946 рр. Операція «Вісла». Обмін територіями 1951 р. Передання Кримської області до складу УРСР.

 

7

 

Практичне заняття. Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944-1951 рр.

 

           

 

11 клас. Всесвітня історія (35 год; 1 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 23.10.2017 №1407

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення

 

2

 

Повторення

 

Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ

3

 

Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин.   Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. «Загальна декларація прав людини» (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.).

 

4

 

Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і «План Маршалла». Поділ Німеччини. НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу.

 

Розділ 2.  ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ:

ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА

5

 

Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем.

 

           

 

 

11 клас. Інтегрований курс «Історія: Україна і світ»

 

(105 год; 3 год на тиждень)

 

За навчальною програмою, затвердженою наказом МОН України від 21.02.2019 №236

Підручник:

 

Дата

Зміст (тема) уроку

Пр.

1

 

Повторення.

 

2

 

Повторення.

 

3

 

Повторення.

 

4

 

Повторення.

 

Вступ. УРОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

5

 

Ціна війни: людські і матеріальні втрати. Зміни політичної карти світу. Спроби відновити українську державність. Переосмислення під впливом війни цінності людського життя й формування сучасної концепції прав людини. Відповідальність людини за наукові й технічні досягнення. Друга світова війна в історичній пам’яті.

 

Розділ 1. ПОВОЄННЕ ВРЕГУЛЮВАННЯ СВІТУ. УКРАЇНСЬКИЙ ВИМІР

6

 

Підсумки війни: деконструкція фашизму і нацизму. Ялтинська та Потсдамська конференції: домовленості лідерів «Великої трійки» про післявоєнне облаштування світу. Нюрнберзький і Токійський судові процеси.

 

7

 

Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. «Загальна декларація прав людини», Конвенція про запобігання злочину геноциду та покарання за нього (1948 р.), міжнародні пакти про права людини (1966 р.).

 

8

 

Політичний статус і міжнародне становище УРСР. Політика «вдосконалення радянської федерації і розширення прав союзних республік»: мотиви, суперечності, результати. Українська РСР як член-засновник ООН та інших міжнародних організацій.

 

9

 

Узгодження кордонів України з сусідніми державами. Приєднання Закарпаття. Обмін населенням.

 

10

 

Утворення «двополюсного світу». Радянська окупація Східної Європи. Початок «холодної війни». Меморандум Дж. Кеннана. Доктрина Г. Трумена і «План Маршалла». Репатріації. Доля військовополонених і «переміщених осіб». Поляризація євроатлантичного простору: утворення Північно-атлантичного союзу (НАТО) і Варшавського блоку (ОВД), поділ Німеччини.

 

11

 

Відновлення комуністичного режиму в Україні. Повстанська боротьба. Відновлення компартійно-державних структур в Українській РСР. Політика радянської влади щодо колишніх мешканців окупованих територій, «остарбайтерів» і військовополонених. «Радянізація» західних областей УРСР. Ліквідація Української Греко-католицької церкви. Депортації. Операція «Захід».

 

12

 

Український визвольний рух у 1944–1950-х рр.

 

13

 

Українсько-польські відносини. Польський варіант «народної демократії». Формування українсько-польського кордону. Обмін населенням між Польщею і УРСР.

 

14

 

Збройні дії УПА на Закерзонні. Операція «Вісла». Події Другої світової війни і перших повоєнних років в історичній пам’яті українців і поляків.

 

15

 

Відновлення ідеологічного контролю в СРСР. Перемога у війні: ідеологічні інтерпретації. «Ждановщина» та її прояви в Україні. «Лисенківщина». Боротьба з «безрідним космополітизмом». Російсько-українські відносини в радянській історичній уяві.

 

16

 

Повоєнне місто й село. Демографічні зміни в повоєнній Україні: соціальна та національна структура. Відбудова промислових підприємств та міської інфраструктури. Умови та рівень життя містян. Село: колгоспи і колгоспники.

 

 

 

 

Download
КТП на вересень 2020 р.
Календарно-тематичне планування з історії та суспільствознавчих дисциплін на вересень 2020 р.
ІСТОРІЯ_КТП_на_вересень_2020-min.pdf
Adobe Acrobat Document 142.6 KB

* Щоб завантажити календарно-тематичне плануваня оберіть опцію "Download" / "Завантажити".